Maturitní okruhy z MAM
Maturitní okruhy z marketingu a managementu
Školní rok 2016– 2017
- Prostředí marketingu- vlivy vnitřní a vnější
- MIS
- Chování kupujících-proces rozhodování,typy,vlivy
- Trh a cílený marketing-trh, segmentace trhu atd.
- Výrobek a jeho životní cyklus-charakteristika atd.
- Cena a cenová politika – stanovení ceny,strategie metody stanovení ceny,změna ceny atd.
- Komunikace a stimulování prodeje- reklama,podpora prodeje,publicita,přímý marketing,osobní prodej
- Distribuce výrobku- prodejní cesty,velkoobchod,maloobchod
- Marketingové strategické plánování- cíle organizace,předmět podnikání,určení strategie,alokace zdrojů strategická podnikatelská jednotka
- Základní pojmy managementu
- Profil a osobnost manažera-charakter práce,osobní rozvoj, řídící hierarchie
- Plánování- pojem strategické plánování, fce, typy plánů, způsoby plánování
- Organizování-podstata a fce,procesní a útvarové organizování,problémy org. Struktur,organizační pyramidy
- Motivace a vedení lidí-vztah lidí,vedení lidí
- Rozhodování-výběr alternativ,moderní přístupy k rozhodování,systémy na podporu rozhodování
- Komunikace-systém v organizaci,komunikační proces
- Kontrola- základní proces,systémy kontroly,systém zajištění kvality
- Mobing- základní pojmy ,typy, možnost obrany
- Delegování- způsoby, možnosti,
- Internetový marketing- význam, komunikační toky, systém evidence návštěv
- Ochrana zákazníka dle občanského zákoníku, rizika nákupu na internetu
- Metody podpory pro prodej – nové metody
- Personalistika, vedení pohovoru, metody testování pracovníků