Maturitní okruhy z MAM

 

Maturitní okruhy z marketingu a managementu

                  Školní rok 2016– 2017

 

 

  1. Prostředí marketingu- vlivy vnitřní a vnější

 

  1. MIS
  2. Chování kupujících-proces rozhodování,typy,vlivy

 

  1. Trh a cílený marketing-trh, segmentace trhu atd.

 

 

  1. Výrobek a jeho životní cyklus-charakteristika atd.

 

  1. Cena a cenová politika – stanovení ceny,strategie metody stanovení ceny,změna ceny atd.

 

 

  1. Komunikace a stimulování prodeje- reklama,podpora prodeje,publicita,přímý marketing,osobní prodej

 

  1. Distribuce výrobku- prodejní cesty,velkoobchod,maloobchod

 

 

  1. Marketingové strategické plánování- cíle organizace,předmět podnikání,určení strategie,alokace zdrojů strategická podnikatelská jednotka

 

  1. Základní pojmy managementu

 

  1. Profil a osobnost manažera-charakter práce,osobní rozvoj, řídící hierarchie

 

  1. Plánování- pojem strategické plánování, fce, typy plánů, způsoby plánování

 

  1. Organizování-podstata a fce,procesní a útvarové organizování,problémy org. Struktur,organizační pyramidy

 

  1. Motivace a vedení lidí-vztah lidí,vedení lidí

 

  1. Rozhodování-výběr alternativ,moderní přístupy k rozhodování,systémy na podporu rozhodování

 

  1. Komunikace-systém v organizaci,komunikační proces

 

  1. Kontrola- základní proces,systémy kontroly,systém zajištění kvality

 

  1. Mobing- základní pojmy ,typy, možnost obrany

 

  1. Delegování- způsoby, možnosti,

 

  1. Internetový marketing- význam, komunikační toky, systém evidence návštěv

 

  1. Ochrana zákazníka dle občanského zákoníku, rizika nákupu na internetu

 

  1. Metody podpory pro prodej – nové  metody

 

  1. Personalistika, vedení pohovoru, metody testování pracovníků